Pozycjonowanie stron internetowych, a tworzenie kampanii

2020-07-15

Tworzenie kampanii w sieci reklamowej przebiega podobnie jak w sieci wyszukiwania, ale różni się dostępnością niektórych opcji i ustawień. W celu stworzenia nowej kampanii wybierz widok „Wszystkie kampanie online”, przejdź na kartę „Kampanie” i kliknij przycisk tworzenia nowej kampanii - wybierz opcję „Tylko sieć reklamowa”. Pojawi się strona tworzenia kampanii, podobna do tej, którą widać podczas tworzenia kampanii w wyszukiwarce.


Pozycjonowanie stron internetowych http://mateuszkozlowski.pl/

Pierwszą widoczną różnicą (pomijając szczegółowe typy kampanii) jest sekcja „Komputery stacjonarne i laptopy, telefony komórkowe i tablety”. Można w niej ograniczyć wyświetlanie reklam na urządzeniach mobilnych według systemów operacyjnych, modeli urządzeń i operatorów komórkowych. W zdecydowanej większości przypadków zmiana tych ustawień okazuje się niepotrzebna, ale opcja zasługuje na uwagę reklamodawców oferujących produkty i usługi związane z urządzeniami mobilnymi, jeżeli chodzi o pozycjonowanie stron internetowych.


Kolejna opcja, też niedostępna w sieci wyszukiwania, to ograniczenie liczby wyświetleń. Pozwala ona określić limit wyświetleń (dzienny, tygodniowy lub miesięczny) dla jednego użytkownika. Ustawienia limitów wyświetleń są dostępne w sekcji „Ustawienia zaawansowane” po rozwinięciu pozycji „Wyświetlanie reklam: rotacja reklam, ograniczenie liczby wyświetleń”. Tę wartość można określić po pewnym czasie podczas analizowania raportu „Zasięg i częstotliwość” (dostępnego na karcie ,,Wymiary”).


Ale już na początku warto ustalić oczywisty limit, po którego przekroczeniu częstotliwość emisji reklamy zaczęłaby irytować użytkowników. Optymalna wartość zależy od grupy docelowej, ale można śmiało określić limit z przedziału 15-25 dziennie, jeśli proces zakupowy trwa zazwyczaj dłużej niż jeden dzień. Naturalnie trzeba również ustalić dzienny budżet. Koszt kampanii w sieci reklamowej bardzo często oscyluje w granicach 20-50% kosztu reklamy w wyszukiwarce. Na początku rozsądnie jest ustalić budżet właśnie w takiej, bezpiecznej wysokości. Po kliknięciu „Zapisz i kontynuuj” pojawi się strona, na której ustawia się wstępnie kierowanie reklam w pierwszej grupie.

@ Copyright 2018