Pozycjonowanie stron www, a social media

2020-07-15

Social media nie są dla wszystkich. Są dla tych, których grupy docelowe już są w mediach społecznościowych. Jeśli jesteśmy przedstawicielem handlowym firmy przemysłowej sprzedającej swoje wyroby innym firmom, social media mogą być dla nas niepotrzebną stratą czasu.


Pozycjonowanie stron www http://mateuszkozlowski.pl/, a social media

Jeśli oferujemy technologię informatyczną, której odbiorcami są dyrektorzy informatyki dużych banków, tworzenie fanpage'a na Facebooku niekoniecznie będzie dobrym sposobem do podtrzymywania kontaktów z nimi. Jeśli chcemy się przyczynić do wzrostu sprzedaży margaryny lub proszku do prania, czas poświęcony na Twittera będzie dla nas czasem straconym, jeżeli chodzi o pozycjonowanie stron www.


W takich sytuacjach copywriter nie przyda się na Facebooku i Twitterze. Jeśli jednak firma chce zaistnieć w mediach społecznościowych, to tak jak i w innych działaniach marketingowych podstawę użytecznej strategii stanowi tutaj poznanie odbiorcy. Nie wykonuj zatem spontanicznych i nieprzemyślanych ruchów, nie działaj po omacku. Dokładne określenie grupy docelowej pozwala trafić w oczekiwania potencjalnego klienta i uniknąć niepotrzebnych wpadek. Blog skierowany do zainteresowanych modą dziewczyn będzie się charakteryzował zupełnie innym językiem niż blog dla fanów nowych technologii lub właścicieli firm.


Podobnie rzecz ma się z firmowymi profilami na Facebooku - innym językiem będą pisane statusy, których odbiorczyniami są zainteresowane gotowaniem panie domu, inaczej będą się zwracać do fanów administratorzy profili technicznych. Odpowiednio dobrany sposób komunikacji pozwala uniknąć nieprzychylnych komentarzy, ułatwia dialog i angażuje publikę. To także klucz do stworzenia wartościowej treści. Nie dowiesz się jednak, co ma wartość dla członków społeczności, jeżeli odpowiednio nie scharakteryzujesz odbiorców. O czym chcieliby czytać? Jakie są ich problemy (szczególnie te związane z branżą)? Jakie rabaty, promocje, konkursy ich interesują? Ile zarabiają? Jakie mają wykształcenie? Co robią w wolnym czasie? Odpowiedzi na te pytania pozwolą ci dostosować komunikat do odbiorcy i zwiększyć szansę na sukces.

@ Copyright 2018